2015. április 1., szerda

húsvéti csibe

Ha húsvét, akkor nyuszi. Többnyire. Kevesebbnyire pedig bari és csibe. Hát én most a csibe mellett döntöttem. Főleg azért, mert sárga polár anyagom volt itthon, fehér meg nem :-)
A terv a következő volt: varrok két kiscsibét. A két kisgyerekemnek két kiscsibét. Majd amikor hétvégén jön a nyuszi, szépen beletojja a csokik mellé a fészekbe őket. De nyilván a KicsiFiam beszaladt a szobába pont akkor, amikor nem kellett volna, nagy örömmel használatba is vette a csibéket és így a nyuszi már nem tudja kitojni őket. 





A KicsiFiam el is osztotta őket: a nagyobbik az övé, mert ő a nagyobb, a kisebbik meg a KicsiLányomé, mert... Főleg azért, mert még nem tud beszélni és így nem tud ellenkezni :-) Rögtön mesét, történetet is kerített köréjük: a nagyobbik az anyukája a kicsinek és együtt szoktak kukurikúzni... (itt aztán gyorsan tisztáztuk a tyúk/csibe és kukurikúzás körüli téves ismereteket :-)). 
Ma este már az ágyukban alszanak a kiscsibék (úgy kellett kicsempésznem őket a fotózásra :-))

 








Ha Te is szeretnél ilyen csibét készíteni, itt találsz egy rövid varrás leírást hozzá:



Először is összeszedtem a szükséges anyagokat:


Sárga polár -> a csibe teste
Piros -> a csibe taraja és szakálla (vagy mije??)
Egyéb (nálam pink) -> a csibe csőre

Ezután megrajzoltam a szabásmintát:


A csibe "alapja" egy négyzet, nálam 11x11cm, az oldalai pedig négy darab egyforma háromszög. A háromszög magassága 10cm. Ezeket nyugodtan változtasd, így kisebb / nagyobb / vékonyabb / ducibb csibét tudsz készíteni. 

Kiszabtam a testrészeit, majd összevarrtam a négyzet oldalait a háromszög alapjaival. Ekkor így nézett ki:

A pocakját alaposan kitömtem a kislány mellény alapját adó dzseki maradékával, majd a résbe betűztem a taréjt és bevarrtam a hátsóját:
Kézzel felöltögettem a szakállát és a csőrét, végül két szemet hímeztem neki :



Ezekkel a szép szemekkel varázsolta el a KicsiFiamat :-)

2 megjegyzés:

  1. Ez mega-cuki 😊 Bárányt is tudsz?😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fejben már többször is elkészült a bárány, szóval határozottan állíthatom, hogy igen! :-)

      Törlés