2015. június 13., szombat

farsang

Húúúhhhh, de régen volt már. KicsiFiam első farsangja a bölcsiben. Már hetekkel korábban kezdtük benne tudatosítani, hogy báli szezon, farsang, jelmezbál.... Nagy segítségünkre volt ebben Bogyó és Babóca jelmezbálos könyve. Szépen megtanította neki, hogy mi is ez az egész herce-hurca.





Már januárban elkezdtem pedzegetni, hogy ki kell találnunk, hogy milyen jelmezben szeretne pompázni a bölcsis bulin. Próbáltam neki segíteni azzal, hogy felsoroltam kb az összes lehetőséget, de sajnos egyik sem villanyozta fel igazán. Se az, hogy valamilyen mesefigura legyen, se az, hogy autó, busz, traktor, se az, hogy katicabogár, kutya, cica...

Két nappal az esemény előtt a bölcsi öltözőjében húzkodtam rá éppen a ruhákat, amikor szokás szerint semmire nem válaszolt, mert a kis világában elmerülve bambult kifelé a fejéből. Pont a kis fogasok felé bambulázott, amikor egyszer csak kiköpte, hogy ő EPER akar lenni! (csak napokkal később derítettük ki, hogy a fogasokon fel voltak ragasztva a bölcsisek jelei és ott volt egy eper is... hát ez tetszett meg neki :-)).

Gyorsan körbenéztem, hogy az internet milyen ötleteket ad az "eper jelmez" kifejezésre. Hát annyit segített, hogy az eperjelmez piros, sok-sok apró magokat jelképező pötty van rajta, van szára és levele. De ezt eddig is tudtuk, ugyebár... :-)

Szóval ruhásszekrények feltúrása következett. Egy piros IKEA-s párnahuzat és egy régi zöld fidres-fodros nyári ruha lettek újrahasznosításra ítéltetve. Ez a fajta párnahuzat nem cipzárral vagy gombbal záródik, hanem a nyitott vég egyik szélén van egy visszahajtás, ahova a párnát be kell dugni.

Ez a nyitott vég lett a jelmez alja, a tetején kivágtam a fejének és a kezeinek kijáratot. Az alján így volt egy belső zseb, varrtam egyet a másik oldalára is és gumit az aljára összehúzás céljából. Ezután jöhettek rá a pöttyök. A fidres-fodros nyári ruha fidre-fodra lett az alapja a levél-gallérnak. És mivel kalapot is kért a kis eper palánta, a zöld ruhából egy szár-kalapot is készítettem.
A párnahuzat zsebeit kicsi párnákkal terveztem kitölteni, hogy szép pufi legyen a kis eperkénk, de a rendelkezésre álló párnák sajnos nem fértek bele. Úgyhogy néhány formára igazítható plüss állatka adta az eper kerekségét ;-)

Végül így nézett ki a mi kis eperkénk:




Lassan már lehet gondolkozni a következő jelmezen :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése